Ailem*Mutfağım*El İşlerim

DOMATES LALELERİ

Hayırlı  günler Blogumun Güzel Okurları... Herkese sağlıklı huzurlu günler diliyorum…Cumartesi günü  (14.03.2015) kızım Berra Didem  Üniversiteden arkadaşlarına kahvaltıya davetliydi annecim Tülin Teyzenin bloğunda görmüştüm ( tatesal.blogspot.com.tr )( buradan bakabilirsiniz.) Domates Laleleri çok hoşuma gitti arkadaşlarıma değişiklik olsun yapalım götüreyim dedi ..... Kızımla beraber hemen hazırlamaya başladık hazırladık kahvaltıya götürdü kahvaltıdan dönünce  anne çok teşekkür ediyorum arkadaşlarım çok beğendiler dedi... Kızlarımızın hepsi ailelerinden uzaktalar onlarda benim kızım gibiler bana hepsine afiyet şifa  olsun….diyerek bu güzel  tarifi  bir kerede ben sizlerle paylaşıyorum......

Hayırlı günler Blogumun Güzel Okurları…
Herkese sağlıklı huzurlu günler diliyorum…Cumartesi günü (14.03.2015) kızım Berra Didem Üniversiteden arkadaşlarına kahvaltıya davetliydi annecim Tülin Teyzenin bloğunda görmüştüm ( tatesal.blogspot.com.tr )( buradan bakabilirsiniz.) Domates Laleleri çok hoşuma gitti arkadaşlarıma değişiklik olsun yapalım götüreyim dedi …..
Kızımla beraber hemen hazırlamaya başladık hazırladık kahvaltıya götürdü kahvaltıdan dönünce anne çok teşekkür ediyorum arkadaşlarım çok beğendiler dedi… Kızlarımızın hepsi ailelerinden uzaktalar onlarda benim kızım gibiler bana hepsine afiyet şifa olsun….diyerek bu güzel tarifi bir kerede ben sizlerle paylaşıyorum……

Armut şeklindeki domatesleri baş kısmından tam dibe inmeyecek şekilde  dörde kesiyoruz   içlerini çay kaşığıyla boşaltıyoruz  iç malzemesini hazırlarken  Tülin arkadaşım  lor peyniri,  koymuştu ben ise o an  tulum peyniri vardı onu koydum   (Erzincan’ımızın çok meşhurdur  tulum peyniri) içine  biraz katı yoğurt, mayonez (ben mayonez koymadım)   kekik, pul biber, tuz ve karabiberi karıştırıyoruz. Domateslerin içine dolduruyoruz çöp şişlerin üzerine aynı boyutta yeşil soğan takıyoruz ve doldurduğumuz domateslerin altından batırıp, servis tabağına alıyoruz üzerine dere otu ,maydanoz yaprakları konulabilir ..ben  her ikisini koyamadım çünkü çocukluğumdan beri nane maydanoz  ve dere otu hiç yemeyen aynı zaman da elini bile süremeyen biriyim eşim ve çocuklarım  tam tersi çok seviyorlar sağ olsun eşim bu konuda bana yardımcı oluyor.. denemek  isteyenlere  AFİYET OLSUN....

Armut şeklindeki domatesleri baş kısmından tam dibe inmeyecek şekilde dörde kesiyoruz içlerini çay kaşığıyla boşaltıyoruz iç malzemesini hazırlarken Tülin arkadaşım lor peyniri, koymuştu ben ise o an tulum peyniri vardı onu koydum (Erzincan’ımızın çok meşhurdur tulum peyniri) içine biraz katı yoğurt, mayonez (ben mayonez koymadım) kekik, pul biber, tuz ve karabiberi karıştırıyoruz.
Domateslerin içine dolduruyoruz çöp şişlerin üzerine aynı boyutta yeşil soğan takıyoruz ve doldurduğumuz domateslerin altından batırıp, servis tabağına alıyoruz üzerine dere otu ,maydanoz yaprakları konulabilir ..ben her ikisini koyamadım çünkü çocukluğumdan beri nane maydanoz ve dere otu hiç yemeyen aynı zaman da elini bile süremeyen biriyim eşim ve çocuklarım tam tersi çok seviyorlar sağ olsun eşim bu konuda bana yardımcı oluyor.. denemek isteyenlere AFİYET OLSUN….

Bir Cevap Yazın

